مهندس رضاکرمی Eng.REZA KARAMI
مقالات علمیscientific articles 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

خواص توت فرنگی

از دیرباز همه قسمت های این میوه مصرف دارویی دارد به طور مثال از برگ و ریشه ان داروی (( تانن )) که برای درمان بیماریهای روده ای مفید و ضد اسهال است به دست می اوردند.

توت فرنگی منبع سرشار فیبر و در هضم غذا و جذب ان و تنظیم سوخت و ساز بدن مفید است.

این میوه از ویتامین ث غنی است انتی اکسیدان از دیگر املاح موجود در توت فرنگی می باشدکه عامل ضد سرطانی ان شناخته شده است .

توت فرنگی فاقد چربی اشباع شده است و کالری کمی دارد به طوری که ۸ عدد از این میوه حاوی ۵۰ کالری است.

دریافت روزانه یک واحد از این میوه که معادل ۸ عدد توت فرنگی است فشار خون بالا را کاهش می دهد و از گرفتگی عروق نیز جلوگیری می کند.

مصرف این میوه سبب سلامت و شادابی پوست می شود .

توت فرنگی اهن و کلسیم فراوانی دارد به همین علت در درمان بیماری کم خونی مفید است و به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند.

در این میوه ویتامین ب به اندازه کافی وجود دارد بنابر این در کاهش اضطراب و عصبانیت موثر است.

توت فرنگی اشتها اور است و می توان از ان برای باز کردن اشتهای کودکان برای خوردن غذا به صورت انواع دسر و اب میوه استفاده کرد.

اقای کیمیاگر متخصص بهبود تغذیه با تاکید بر خواص با ارزش غذای توت فرنگی می گوید : مخلوط کردن این میوه با خامه و شکر نه تنها ارزش غذایی توت فرنگی را از بین می برد بلکه سبب افزایش وزن و تشدید بیماریهای چربی خون ، فشار خون و گرفتگی عروق به علت وارد کردن چربی ها و قندهای مضر به این میوه می شود.

 

_________________________________________________________________________________

 

خواص چای سبز

 

مطالعه‌ای تازه در ژاپن نشان می دهد که نوشیدن چای سبز می تواند خطر مرگ در اثر ابتلا به گروهی از بیماریها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه انجمن پزشکی آمریکا محققان با بررسی اطلا‌عات پزشکی بیش از ۴۰ هزار نفر دریافتند که چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از بیست و پنج درصد کاهش می‌دهد.

با این وجود برخی متخصصان قلب در انگلیس می‌گویند که این فواید ممکن است ناشی از رژیم غذایی ژاپنی ها در کل باشد زیرا غذاهایی که مردم این کشور عادت به مصرف آنها دارند از غذاهای رایج در غرب سالم تر است.

صرفنظر از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است و هرساله سه میلیارد کیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود.

مطالعات انجام شده در آزمایشگاهها و روی حیوانات نشان داده است که بویژه چای سبز در مقایسه با چای تیره دارای فواید زیادی برای سلا‌متی است.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در حدود ۸۰ درصد مردم ژاپن چای سبز می‌نوشند به طوری که بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می کنند.

در مطالعه‌ای یازده ساله درباره تغذیه و نوشیدن چای سبز در میان ژاپنی‌ها معلوم شد میزان مرگ بر اثر کلیه عوامل برای کسانی که روزانه‌ ۵ فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده بودند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر نوشیده بودند ۱۶ درصد کمتر بود.

مطالعه ۷ ساله برای کشف علل خاص مرگ و میر نیز نشان داد که خطر مرگ در اثر بیماری قلبی برای گروهی که ۵ فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند ۲۶درصد کمتر بود.

پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.

زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند ۳۱ درصد کمتر باخطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.

_________________________________________________________________________________

 

خواص بادام زمینی

تحقیقات و بررسی های متعدد نشان داده اند، چربی بادام زمینی و کره بادام زمینی برای انسان مفید است و دارای روغنی مفید جهت سرفه های عصبی ، برونشیت حاد ، حبس ادرار ، فلج کلیوی ، دردهای زایمان ، دل پیچه کودکان است .

طی یک مطالعه در یکی از دانشگاه های آمریکا، اثرات رژیم غذایی حاوی بادام زمینی و کره آن در کاهش کلسترول خون، با میانگین رژیم غذایی آمریکایی ها مقایسه شد. نتایج نشان داد که خطر بیماری های قلبی با مصرف متناوب و مکرر بادام زمینی( هر بار به مقدار کم) کاهش می یابد.

 

▄اثرات رژیم غذایی دارای بادام زمینی

۱- کاهش کل کلسترول و LDL کلسترول ( کلسترول بد)

۲- حفظ و نگهداری HDL کلسترول ( کلسترول خوب)

۳- کاهش تری گلیسیرید

همچنین دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع است. بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین ها و املاحی را که به سختی بدست می آیند، تامین می کنند که این ویتامین ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین E ، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی و فیبر خوراکی می باشند.

نکته: یک واحد بادام زمینی معادل ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی است که تقریباً به اندازه انگشت شست شما است.

بادام زمینی منبع بسیار خوبی از پتاسیم- اسید فولیک- نیاسین- اسید پانتوتنیک- فسفر- منیزیم- روی و ویتامین B۱ می باشد. کره بادام زمینی منبع ویتامین B۶ - اسید فولیک- فسفر- منیزیم- روی و پتاسیم است و نیز منبع بسیار خوب و عالی نیاسین می باشد.

وقتی توصیه می شود افراد بایستی دریافت چربی خود را بصورت متعادل تنظیم کنند به این معنا نیست که بایستی چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنند. طبق توصیه های تغذیه ای تا ۳۰ درصد انرژی غذا را می توان از چربی ها بدست آورد و این مقدار مناسبی است . البته نوع چربی که این ۳۰ درصد را تشکیل می دهد، خیلی مهم است.

 

▄چربی موجود در بادام زمینی و کره آن:

- چربی غیر اشباع پلی ( چربی خوب )

- چربی اشباع ( چربی بد )

- چربی غیر اشباع مونو ( چربی خوب )

۸۵ درصد چربی بادام زمینی، چربی غیر اشباع (خوب) است. (۵۰ درصد چربی های غیراشباع مونو و ۳۵ درصد چربی های غیراشباع پلی )

چربی های غیراشباع، کلسترول خون را پائین می آورند و از این طریق در سلامت قلب مؤثرند. ۱۵ درصد چربی بادام زمینی و کره آن، چربی اشباع ( بد) است. بادام زمینی و کره آن، چربی های ترانس ندارند. چربی های اشباع و ترانس، هر دو باعث افزایش کلسترول خون میشوند. بادام زمینی و کره آن کلسترول ندارند.

برگرفته شده از پایگاه آریالینک

[ چهارشنبه ٢ بهمن ۱۳۸٧ ] [ ۱۱:٠٩ ‎ق.ظ ] [ رضا کرمی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

لطفا در نظر سنجی سایت شرکت کنید
موضوعات وب
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

  • کتاب ، مقاله ، پروژه دانشجویی و پایان نامه